keskiviikkona, tammikuuta 03, 2007

Leppoisia kyytejä v.2

Edellinen kirjoitukseni palautti mieleen erään kyydin... Tässä siitä niitä osia mitä vielä muistan.

Tilaus tuli Häkämyrkytyksenkatu 32:teen. Alku vaikutti jo lupaavalta, koska tällä noin sadan metrin mittaisella kadulla on vain kolme taloa. No hetken siinä sitten ajelin pätkää eestaas kunnes näin jonkun juoksevan kohti heiluttaen.

Äijä1: Moro, tulee vielä pari.. Ootko ollut tässä jo pitkään? Näin vaan partsilta kun ajoit ohi.
Minä: En oo, oli vaan niin absurdi tuo tilaus, "32", että päätin tarkistaa koko kujan.
Äijä1: Ai eiks tää oo 32?
Minä: No ei, kun ei tällä pätkällä oo kun parittomia numeroita vitoseen asti.
Äijä1: Aijaa.. no se on kuitenkin tuo rappu

No loput tulivat hetken päästä. Kyydissä oli nyt siis kaksi miestä ja nainen, kaikki apaut parikymppisiä tai jopa yli.

Lyyli: Aja tuohon Tennarit savessa baariin. Käykö sulla visa electron?
Minä: Ei käy
Äijä2: No sit maksetaan luonnossa, onneks meillä on tuo Lyyli mukana
Lyyli: Ei kun te pojat hoidatte sen puolen
Minä: Ja jos voisitte tosiaan hoitaa sen ihan keskenänne tuolla ulkona. Me odotetaan Lyylin kanssa autossa.
Äijät: No ei kai taas - aina tässä käy näin

...

Äijä1: Riittääkö kymppi? Eiks se oo aika siinä?
Minä: Tssss taitaa mennä vähän alakanttiin se kymppi
Lyyli: Eikös nää diilit pitäis hoitaa ennenkun lähdetään liikkeelle?
Äijä1: No viet siihen asti mihin kymppi riittää ja me kävellään loput
Minä: Mikäs siinä. Mä voin sit ajaa hissuksiin siinä vierellä ja huudella teille törkeyksiä
Lyyli: Joo kaikkee rivoo sellasta
Minä: No kaikkee mitä taksikuskikurssilla opetettiin.
Äijä2: Jaa niinku "Haistakaa vi**u s****nan ****päät!
Minä: Ei hitto! Ooksä ollu samalla kurssilla mun kans!?!?
Äijä2: No mä katoin että oot tutun näköinen...

Matka oli kaikkiaan yleistä hihittelyä ym. pään aukomista puolin ja toisin.

Tarkennetaan vielä että kyseessä oli minulle täysin ventovieraita ihmisiä. Joidenkin asiakkaiden kohdalla sitä vain pystyy puhumaan mitä tahansa ilman, että kukaan vetää palkokasvin hedelmää ylähengitystiehyeisiin. Yleensä kuitenkin pysyttelen virallisen diplomaattisena.
Niin ja se kymppi riitti - ei tarvinnut kävellä.

-M-

1 Comments:

At 12:47 ap., Blogger Kimmo said...

Ei helv.! Meinasin tukehtua pullaani kun luin tuota. On se joskus hauskaa :D

 

Lähetä kommentti

<< Home